Компанията, която основава предприемачът, се нарича California Perfume Company. Тя започва работа с един генерален представител – г-жа Алби и с продажбата на 5 парфюма. През годините успява да процъфти. Петте аромата се превръщат в хиляди продукти. Към г-жа Алби се присъединява истинска армия от жени, които свободно продават продуктите на приятели и познати. Бизнесът се разширява първоначално в централата на компанията в Ню Йорк, след това в САЩ и накрая в целия свят.
През 1939 г. развитието на компанията надскача името си и се превръща в AVON Products. От един представител се стига до повече от 6 млн. представители днес. От 5 продукта - до хиляди. От една държава - до присъствие в повече от 100.
Днес 2 от всеки 5 жени на планетата са купили продукт на AVON през последната година, твърдят от компанията. Така AVON се гордее с 90% познаваемост на марката. Смята се, че продуктите с това име са повече на брой от тези на всяка марка по света. Това е една от компаниите с дълга история на създаване на парфюми на знаменитости - например, ароматите на Фърги, Рийз Уидърспуун, Къртни Кокс, Патрик Демпси, Шер, Катрин Деньов. В портфолиото на компанията има също 3 парфюма, разработени от световноизвестния дизайнер Кристиан Лакроа.
AVON има традиции в използването на иновативните технологии. Над 350 учени работят за нея в центъра й за изследвания и проучвания в Съфърн, Ню Йорк, както и в 8 лаборатории по света. Това е първата световна компания, която въвежда съставката ретинол в продуктите си срещу стареене. Освен това използва технологиите на алфахидрокси киселините. Красотата, здравето и безопасността на потребителите са сред приоритетите на компанията. На 2 юни 1989 г. AVON става първата голяма козметична компания, която прекратява тестването на продуктите си върху животни.
Като най-голямата компания за директни продажби в света AVON оперира в над 100 пазара и има повече от 6.200 хил. независими представители. Хиляди жени имат възможност да получават обучения и да превърнат себе си в консултанти по красота като в допълнение печелят и допълнителни доходи. AVON има повече жени в управлението си, отколкото всеки друг мултинационален търговски бизнес по света.
Марката се гордее с асоциациите за социални ангажименти. Фондацията за жени на AVON днес е най-голямата корпоративна фондация за каузи, свързани с нежния пол. Тя е представена в над 50 държави в света. От 1995 г., когато е създадена, над 800 млн. долара са събрани и дарени за важни каузи като борбата с рака на гърдата и домашното насилие. Освен това фондацията оказва помощ на нуждаещите се и чрез програми за подпомагане в природни бедствия и катастрофи. След разрушителното земетресение в Хаити през януари миналата година например, на страната са дарени 1 млн. долара.
Основателят Дейвид Макконъл има правилно усещане за бъдещото развитие на марката и този вид бизнес. Преди повече от век той пише „Границите на този бизнес се измерват с упорит труд и ентусиазъм. Ако се обърнем към миналото и същевременно погледнем в бъдещето ще видим, че възможностите стават все повече и повече с всеки изминал ден”.
Коментари
Няма коментари:
Публикуване на коментар